گزارش مطالعه بازارسنگ های تراورتن و مرمر

گزارش مطالعه بازار تراورتن و مرمر – HSCode:251512

فقط بريده شده به وسيله اره يا به نحوي ديگر، به صورت بلوك (Block) يا به شكل لوح (Slabs) مربع يا مربع مستطيل.

تراورتن و مرمر با شماره تعرفه 251512. بازار صادرات سنگ های تراورتن و مرمر توسط تیم تحقیق و توسعه – مطالعه بازار شرکت میوان مورد مطالعه قرارگرفت. خلاصه گزارش مطالعه بازار سنگ های تراورتن و مرمر در انتهای همین صفحه قابل دانلود می باشد. امید است تا به عزیران فعال و یا علاقه مند به صادرات این محصول کمک نماید.

بازار صادراتی سنگ های تراورتن و مرمر به طور پیوسته مورد توجه تولیدکنندگان و تجار ایرانی بوده است. شاید برخی از علت های مهم آن تنوع، کیفیت و همچنین سابقه استخراج این محصول در کشورمان باشد. 

وضعیت تجارت جهانی این محصول چگونه است؟

صادرات جهانی سنگ های تراورتن و مرمر در سال 2019 نسبت به سال 2018 میلادی 2.3% رشد داشته است. با توجه به این رشد حجم صادرات جهانی را به 1/407/967/000 دلار رسیده است. سالهاست که چین بزرگترین واردکننده این محصول است. به همین دلیل تحلیل ها، بازار شرق و جنوب شرق آسیا به عنوان مهمترین بازار این محصول معرفی می کنند.

برآیند نوسان این محصول طی 5 سال گذشته مثبت بوده است. ابرپروژه های جهان که طی سال های آتی به مراحل پایانی می رسند نوید افزایشی بودن بازار را میدهد. احتمالا خروج از رکود منتج از همیگیری کرونا باعث خواهد شد تا احیای سفارشات عقب افتاده پیک تقاضا ایجاد کند. همچنین ممکن است دولت ها به اجبار با تعریف پروژه های زیرساختی دوران خروج از رکود را کوتاه نمایند. بروز چنین اتفاقی منجر به افزایش تقاضای رسته مصالح ساختمانی از جمله سنگ های تراورتن و مرمر می گردد. تمامی موارد یادشده باعث می گردد تا صادرات این محصول را قابل توجه، توجیح و اتکا دانست.

در حال حاضر وضعیت ایران چگونه است؟

صادرات سنگ های تراورتن و مرمر ایران پس از رکود سالهای 2015 و 2016 رشد بسیار خیره کننده ای داشت. شاید علت آن را نیز بتوان در بهبود سیاست های صادراتی دولت و بخش خصوصی دانست.

چین، بزرگترین واردکننده سنگ های تراورتن و مرمر در جهان بخش عمده صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. با توجه به موارد پیشین درخصوص آینده بازارجهانی، ایران می تواند به یکی از مهمترین بازیگران این صنعت تبدیل شود. باید در نظر داشت که برخی از ابرپروژه ها در منطقه ما درحال اجرا هستند. جدی تر شدن روندبازسازی سوریه، احتمال پایان جنگ یمن همه امید به افزایش صادرات این محصول را افزون می کند.

مشکل کجاست؟

صادرات سنگ های برش خورده در سالیان گذشته افزایش چشمگیر داشته است. در عین حال سالها عادت به قله فروشی ما را از برندسازی و بازاریابی مدرن به دور نگه داشته است. این موضوع سبب شده است سنگ ایران در اذهان ملت ها، سازندگان و طراحان جهانی جایگاه خود را نیافته باشد.

مشکل دیگر استفاده نکردن از تکنولوژی روز دنیا و ضخیم بری است. مشکلی جدی است که موجب عدم اقبال تجار و سازندگان خارجی به سنگ ایران می شود.

مجموعه میوان با مفتخر است که در راستای شناسایی بازارها و رقبا در کنار تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی ایستاده است. ما جهت ورود وحضور شما عزیزان در بازارهای منطقه خاورمیانه و حوزه CIS تلاش خود را به کار بسته ایم.


جهت دریافت خلاصه گزارش مطالعه بازار سنگ های تراورتن و مرم بر اساس داده های سال 2019 اینجا کلیک کنید . برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های زیر با ما در تماس باشد:
rd@meoneco.com
021-66382387

رویدادهای مرتبط

صادرات تراورتن،صادرات مرمر، مطالعه بازار مراورتن، به کجا تراورتن صادر کنم؟، بهترین بازار برای سنگ، صادرات سنگ به اوراسیا، اتحادیه اوراسیا، صادرات تراورتن به اوراسیا