گزارش مطالعه بازار محصولات سرامیکی بهداشتی

گزارش مطالعه بازار محصولات سرامیکی بهداشتی – HSCode:6910

(ظرف شویی، روشویی، پایه روشویی، وان حمام، لگن سرویس بهداشتی و …)

بازار صادرات محصولات سرامیکی بهداشتی “مصنوعات سرامیکی” (ظرف شویی، روشویی، پایه روشویی، وان حمام، لگن سرویس بهداشتی و …) با شماره تعرفه گمرکی 6910 توسط تیم تحقیق و توسعه-مطالعه بازار شرکت میوان مورد مطالعه قرار گرفت. خلاصه گزارش یادشده نیز قابل دانلود بوده و امید است تا به عزیزان فعال و یا علاقه مند به فعالیت کمک نماید.

این بازار ارزشی بالغ بر یازده میلیون دلار را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. برای محصولی که از پیچیدگی بالایی برخوردار نیست و تکنولوژی ساخت پیچیده ای هم نیاز ندارد رقمی بسیار جذاب است. 

وضعیت جهانی این بازار چگونه است؟

بازار محصولات سرامیکی بهداشتی طی 4 سال گذشته (سال 2016 تا 2019 میلادی) همواره در حال رشد بوده است. افزایش جمعیت در جهان، جنگ ها و در نتیجه آن بازسازی های صورت گرفته، افزایش میانگین قدرت خرید مردم بسیاری از کشورها از عوامل رشد این بازار بوده است.

درحال حاضر وضعیت ایران چگونه است؟

سابقه تولید محص.لات سرامیکی در ایران طولانی است. تاریخچه چندین هزار ساله ایرانیان در تولید سفال و کاشی در کنار اهمیت مسایل بهداشتی در جامعه ایرانی باعث گردیده است تا ایرانیان یکی از با کیفیت ترین تولیدکنندگان این محصول باشند. در سال های گذشته نیز شاهد افزایش تنوع در طراحی و ظاهر محصولات تولیدی و حتی ورود دانش نانو به این صنعت بوده ایم. تمامی این موارد در کنار مزیت های طبیعی باعث گردیده است که در تولید محصول با کیفیت و صادراتی پتانسیل خوبی برای ایران متصور بود.

درعین حال هنوز این توان بالقوه به توان بالفعل تبدیل نشده و این دورنمای متصور به ظهور نرسیده است. متاسفانه ما از بازار منطقه و بازارهای سنتی خود نیز بهره کامل نبرده ایم. بازار محصولات سرامیکی بهداشتی (ظرف شویی، روشویی، پایه روشویی، وان حمام، لگن سرویس بهداشتی و …) کشورهای خاورمیانه و حوزه CIS بالغ بر 918 میلیون دلار است. به این معنی که بیش از 12% کل تجارت جهانی محصولات سرامیکی بهداشتی در منطقه ما و یا بازارهای نزدیک به کشور ماست. صد افسوس که سهم ایران از بازار محصولات سرامیکی بهداشتی جهان در بهترین حالت در حدود 32 میلیون دلار بوده است.

ریسک بزرگ در برابر صادرات این بازار

بزرگترین ریسک صادرات محصولات سرامیکی بهداشتی ایران تکیه بیش از حد بر بازار عراق است. اگر به هر دلیل بازار عراق از دسترس خارج شود صادرات ایران در این محصولات بیش از 60% افت را تجربه خواهد کرد که در کوتاه مدت جبران آن اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار است. بنابراین پیش از این اتفاق می بایست به دنبال بازارهای دیگر گشت و آنها را به تدریج جایگزین بازار عراق نمود.

مجموعه میوان با افتخار اعلام می کند که در این راستا در کنار تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات سرامیکی بهداشتی ایستاده است.


جهت دریافت خلاصه گزارش مطالعه بازار محصولات سرامیکی بهداشتی (ظرف شویی، روشویی، پایه روشویی، وان حمام، لگن سرویس بهداشتی و …) بر اساس داده های سال 2019 اینجا کلیک کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های زیر با ما در تماس باشد:
rd@meoneco.com
021-66382387

رویدادهای مرتبط

صادرات سرامیک، صادرات وان حمام، صادرات روشویی، محصولات سرامیکی بهداشتی، لگن مستراح، لگن سرویس بهداشتی، شماره تعرفه گمرکی 6910، به کجا صادرات کنم،