گزارش مطالعه بازار نخ پلی استر

گزارش مطالعه نخ پلی استر – HSCode:540233

نخ پلی استر | نخ از رشته‌های سنتتيک (غیر از نخ دوخت)، آماده نشده برای خرده‌فروشی، همچنین تک ‌رشته‌های‌ سنتتیک‌کمتر از 67 دسی تکس: نخ تکستوره از پلی استر.

بازار صادرات نخ پلی استر با شماره تعرفه 540233 مورد مطالعه قرارگرفت. خلاصه گزارش مطالعه بازار این محصول در انتهای همین صفحه قابل دانلود می باشد. تیم تحقیق و توسعه-مطالعه بازار شرکت میوان امیدوار است این مطلب به تمامی عزیران فعال در این صنعت کمک نماید.

وضعیت تجارت جهانی نخ پلی استر چگونه است؟

این محصول در سال 2019 شاهد افزایش صادرات به لحاظ حجمی و کاهش به لحاظ ارزش دلاری بوده است. این امر نشان دهنده کاهش قیمت این محصول نسبت به سال قبل از آن است. البته می توان این کاهش را به عنوان تعدیل قیمت جهانی پس از رشد کم سابقه قیمت آن در سال 2018 دانست.

سالهاست که رتبه اول تا سوم به ترتیب در اختیار چین، هند و چین تایپه (هنگ کنگ) است. در سال 2010 اختلاف هند و هنگ کنگ بسیار ناچیز بوده است. این اختلاف در سال 2019 به حدی رسیده است که تقریبا هند 2 برابر هنگ کنگ صادرات دارد.

در حال حاضر وضعیت ایران در بازار جهانی نخ پلی استر چگونه است؟

تا تاریخ 1399/06/17 گزارش صادرات 2019 این محصول از ایران به طور کامل در اختیار سازمان تجارت جهانی قرارنگرفته است. با این حال در رده بندی 2019 ایران بیست و دومین کشور صادرکننده این محصول است. ایران صادرات خود را از 72/000 دلار در سال 2010 به دست کم 11/000/000 دلار رسانده است. کاری بسیار بزرگ.

اگر بخواهیم به ریسکهای خود بپردازیم می بایست ریسکی را مطرح کنیم که متاسفانه دربسیاری از محصولات دیده می شود. تاکید و تکیه بر بازارهای محدود یا حتی یک بازار. در مورد این محصول نیز مهمترین مشتری و مقصد صادرات، کشور ترکیه است. تقریبا 97% این محصول به ترکیه ارسال می شود. این رقم اما تنها 2.5% از واردات این محصول توسط ترکیه را شامل می شود. اگر فکری برای تنوع بازار هدف نکنیم رشد چشمگیر ایران در این زمینه متوقف یا حتی معکوس خواهد شد.

فرصت های پیش روی ایران در بازار نخ پلی استر کدامند؟

نزدیک به 22.5% از بازار جهانی مطعلق به کشورهای خاورمیانه و CIS است. پیش از نفوذ بیشتر در بازار ترکیه به نظر می رسد که بهتر است به سایر بازارها فکر کنیم. بازارهای از دست رفته ای مانند پاکستان و ازبکستان بپردازیم. در سال 2019 پاکستان بیش از 200 میلیون و ازبکستان بیش 11 میلیون دلار واردات داشته اند. از بازارهای دیگر می توان سوریه، قزاقستان و لبنان که درحال رشد هستند نام برد.


جهت دریافت خلاصه گزارش مطالعه بازار آنیونیک بر اساس داده های سال 2019 اینجا کلیک کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های زیر با ما در تماس باشد:
rd@meoneco.com
021-66382387

رویدادهای مرتبط

صادرات نخ پلی استر، مطالعه بازار نخ پلی استر، به کجا نخ پلی استر صادر کنم؟، بهترین بازار برای نخ پلی استر، صادرات نخ پلی استر به اوراسیا، اتحادیه اوراسیا