گزارش مطالعه بازار کیوی

گزارش مطالعه بازار کیوی تازه – HSCode:081050

بازارصادرات کیوی تازه با شماره تعرفه 08150 توسط تیم تحقیق وتوسعه-مطالعه بازارشرکت میوان مورد مطالعه قرارگرفت. امید است تا به عزیران فعال و یا علاقه مند به صادرات این محصول کمک نماید.

وضعیت تجارت جهانی کیوی تازه چگونه است؟

درسال 2019 صادرات جهانی این محصول (برمبنای دلار) نسبت به سال 2018 حدود 6% افت داشته است. نیوزیلند سال های متمادی است که صادرکننده برتر این محصول است و گویا قصد واگذاری جایگاه خود را ندارد. بعد از نیوزیلند کشور ایتالیا قرار دارد. این کشور در حدود 17 درصد از بازار صادرات جهانی را در اختیار دارد که برابر با یک سوم سهم نیوزیلند است. بنابراین ایتالیا راه طولانی تا کسب جایگاه اولی پیش رو دارد.

چین و ژاپن به ترتیب اولی و دومین کشور واردکننده این محصول هستند. این دو کشور مجموعا 27 درصد از صادرات جهان را به سوی خود می کشند. البته این آمار برمبنای ارزش دلاری محول است. از لحاظ ارزش وزنی، بلژیک و اسپانیا بیشترین حجم از کیوی تازه را به کام خود می ریزند و بعد ازآن ها چین درجایگاه سوم قرار دارد.

در حال حاضر وضعیت ایران در بازار جهانی کیوی تازه چگونه است؟

تا این تاریخ(1399/09/04) گزارش صادرات 2019 این محصول از ایران به طور کامل در اختیار سازمان تجارت جهانی قرارنگرفته است. باوجود نوسانات منفی در برخی سال ها، برآیند رشد صادرات ایران سالهاست که مثبت می باشد. در سال2018 میلادی و به لحاظ ارزش وزنی بیش از 8 درصد بازار در اختیار ایران بوده است.

کیوی تازه ایران از تنوع مقصد صادرات خوبی برخوردار است و از این لحاظ نسبت به بسیاری از محصولات دیگر ایرانی که از عدم تنوع بازار رنج می برند عملکرد بهتری داشته است. عمده کیوی تازه صادراتی ایران به مقصد روسیه بارگیری می شود. پس از روسیه نوبت به کشور عراق خواهد رسید. البته با وجود تنوع بازار، در اغلب سال ها ما از دست یابی به بازار کشورهای برتر واردکننده این محصول محروم مانده ایم؛ سبب این موضوع احتمالا دوری این مقاصد و ضعف در بازاریابی و بازاررسانی بوده است.

فرصت های پیش روی ایران در بازار کیوی تازه کدامند؟

با توجه به تنوع بازار صادراتی خوب ایران در این محصول، بهتر است ابتدا به سفت کردن جای پای خود در بازارهای فعلی پرداخته و سهم بیشتری از آن را به خود اختصاص دهد و پس آن سودای ورود به بازار جدید را در سر بپروراند.

تحلیل ها و پیش بین ها نشان می دهد با وجود صادرات کیوی ایران به کشورهای منطقه مانند ارمنستان، ترکمنستان، ازبکستان، عمان، افغانستان، کویت، قزاقستان، سوریه، آذربایجان و …، همچنان فضایی نزدیک به 5 میلیون دلار در این بازار ها برای افزایش تحرک ایران در دسترس خواهد بود.


جهت دریافت خلاصه گزارش مطالعه بازار کیوی تازه بر اساس داده های سال 2019 اینجا کلیک کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های زیر با ما در تماس باشد:
rd@meoneco.com
021-66382387

رویدادهای مرتبط

مطالعه بازار، به کجا کیوی تازه صادر کنم؟، بهترین بازار برای ، صادرات کیوی به اوراسیا، اتحادیه اوراسیا